Europa in bucate

Noua ne plac calatoriile. Scurte sau lungi, aproape sau departe, vizitand orase, pe carari de munte sau lenevind la malul marii este mereu o placere sa traim experienta unui nou colt de lume cu culorile, parfumul, sunetele si gusturile sale unice. Imi amintesc cu drag vremurile cand ne urcam in masina si plecam, fara o destinatie precisa, savurand fiecare moment, lasandu-ne surprinsi de locuri si oameni minunati.

Acum, cu copiii, nu mai avem aceasi libertate. Nu ma vad dormind cu ei in parcare in Marsilia (ca n-am gasit camera de hotel sau macar loc de cort pe toata Coasta de Azur) sau luand la pas strazile din Praga, fara harta sau destinatie precisa. Cu toate astea, imi doresc sa ii inspir in directia asta si sa ajung sa impart cu ei placerea de a calatori, clar mai organizat si mai documentat decat am facut-o pana acum, dar niciodata incolonata, alergand dupa un stegulet rosu de la un muzeu la altul pana imi amortesc picioarele.

Asa am ajuns sa ii propun Ilincai sa facem un tur culinar imaginar al Europei.

In fiecare saptamana descoperim o tara, in felul urmator:

Incepem cu un pic de atmosfera. Alegem un meniu cu mancaruri traditionale din acea tara pe care sa il pregatim impreuna. Cautam niste muzica reprezentativa si o punem in surdina, sa ne acompanieze in timp ce gatim.

Apoi povestim cate ceva despre istoria si cultura tarii, cautam poze cu peisaje, orase, castele si alte locuri demne de vizitat. Le alegem pe cele care ne plac si le punem in jurnalul nostru de calatorie.

La sfarsit, savuram bucatele la o masa in familie, cu muzica pe fundal si povesti relaxate.

Prima destinatie: Austria

• Am inceput cu gatitul. Meniul de azi: snitel vienez cu pireu si placinta austiaca

Retetele aici: http://allrecipes.com/recipe/57722/austrian-pancake/?internalSource=staff%20pick&referringId=718&referringContentType=recipe%20hub

Ilinca e un mare fan al bucatariei. Ii place sa isi vare degetelele in toate ingredientele, sa simta textura, sa guste si sa combine arome. Iar entuziasmul da pe afara daca ii dai voie sa faca treburi de om mare, gen sa taie, sa foloseasca mixerul, blanderul, ciocanul, sa sparga oua sau sa condimenteze mancarea.

DSC_0436 DSC_0441 DSC_0446 DSC_0449 DSC_0460 DSC_0466 DSC_0472 DSC_0473

• Pasul doi – muzica de fundal Mozart. Andrei mai mare fan decat Ilinca.
  • Pasul trei – jurnalul de calatorie – povesti, poze, ales ce si cum e de interes, decupat, lipit, scris… multa treaba. Dupa vreo ora am acoperit Viena, Graz, Innsbruck si Alpii. Pffff … ce-am obosit! Asa ca am decis sa luam o pauza. Maine vorbim despre celti, regi si regine de Habsburg, castele (care nu-s in Viena dar ar putea prezenta interes).

DSC_0485 DSC_0490 DSC_0492 DSC_0493 DSC_0494 DSC_0495 DSC_0496

• Dupa atata munca, e clar, avem nevoie de rasfat. Sa vina mancareaaaaa!