Hai Hui prin Europa (concurs)

Am descoperit zilele trecute concursul organizat de momondo, #călătoriideneuitat care ne invită să povestim una din cele mai frumoase amintiri de călătorie ale noastre pentru a câștiga o vacanță de 1000 euro. Mi-a plăcut ideea și m-am tot gândit ce-aș povesti dacă ar fi să povestesc.

Se întâmpla acum vreo 10 ani, când prietenii noștri O și R s-au căsătorit și-au zis că își doresc o lună de miere… altfel, adică nu în doi, pe o plajă romantică, savurând un cocktail sub un palmier și răvășind cearceafurile din camera de hotel, ci un soi de road trip în patru. Ne-au invitat, am acceptat și duși am fost.

Planul arăta ca-n harta de mai jos, cu destinație Coasta de Azur și opririle marcate cu bulinuțe.

road-trip

Nu ne-am complicat prea mult cu detalii, am rezervat cazările din Băile Felix și din Viena, băieții au studiat drumurile iar mai departe ne-am lăsat surprinși de drum și întâmplările sale.

Bine am făcut, căci 14 zile și 6666 km mai târziu, traseul parcurs de noi arăta cam așa:

road-trip2

Cu ce-am rămas în urma acestei aventuri:

Lasă banii pe card până atunci când ai nevoie de ei!

Îmi aduc aminte perfect valiza mare, roșie pe care tocmai o cumpărasem pentru concediu și cum plângeam cu suspine cu capul pe ea, când am constatat că banii pe care tocmai îi scosesem pentru concediu au dispărut din casă, cu doar câteva zile înainte de plecare.

Când îți dorești cu adevărat, nici mărar hoții nu pot sta în calea fericirii tale!

Prieteni, se împlineau trei ani de când concediul era pentru mine doar un vis frumos. Aveam atâta nevoie de o pauză adevărată că în momentul în care am văzut sertarul gol m-am uitat în ochii soțului meu și i-am zis: ”Să nu-mi spui că nu mai plecăm! Să nu cumva să-mi spui asta!”

Și nu mi-a spus. M-a luat în brațe și a căutat până a găsit o soluție să ne salveze vacanța.

Loganul e încăpător și confortabil.

Portbagajul lui Papi (loganul nostru) a găzduit fără probleme 4 valize grase ca niște purcei în ajun de Ignat, cort, izoprene, rucsaci și multe alte nimicuri pe care le-am găsit esențiale pentru drum.

Eu și cu O găseam că autostrada e cel mai bun somnifer din câte s-au inventant, iar la final de concediu eram experte în cum să dormi pe bancheta din spate fără dureri de sprate, amorțeli sau înțepeneli.

Sala de bal a palatului Schonbrunn e cel mai frumos loc în care ai putea visa să valsezi.

Viena e un oraș minunat, curat, ordonat, cu istorie și personalitate. Sunt multe de vazut și de admirat acolo, dar singurul loc care mi-a umplut sufletul de o emoție care îmi aduce și astazi zâmbetul pe buze a fost acea sală de bal. Luasem turul cu ghid audio, iar la intrarea în sală, ghidul îți punea un fragment de vals vienez. Parcă îi văd și acum pe O și R cum s-au luat spontan în brațe pășind în pași de vals în acel spațiu minunat, plin de lumină și culoare.

Un chelner vorbăreț și-o farfurie cu bruschete: așa începe o seară perfectă la Roma.

Roma asta e tot un deal și-o vale iar fiecare piatră ascunde vreo doua milenii de istorie. Îți trebuie ceva condiție fizică să te apuci s-o vizitezi la pas. Dacă mai pui cele 551 de trepte ale Vaticanului, plus statul la cozi în soarele fierbinte al lui Cuptor, băiatul ăla cu zâmbet larg care te acostează în timp ce tu îți târăști obosit picioarele spre următorul obiectiv, și-ți povestește jumate în limba lui, jumate în engleză, despre ceva rece de băut, un scaun confortabil, umbră, o gustare rapidă…. e ca o oază în deșert. Și da, după ce ai vizitat oaza, parcă altfel te bucuri de momentul înserării admirând spectacolul de apă și lumină pe care ți-l oferă Fontana di Trevi.

E frumos să vizitezi locuri dar e special să vizitezi oameni

Am trecut prin multe locuri în vacanța asta, dar ca-n Livorno, la prietena lui O, pe care nici nu plănuisem inițial să o vizităm, nu ne-am simțit nicăieri. Energia aia frumoasă a oamenilor care se bucură că se revăd, sau că se cunosc, face mâncarea mai gustoasă, vinul mai bun, noaptea mai lungă, glumele mai amuzante și alungarea șopârlei care dormea liniștită pe tavanul bucătăriei, snoavă de povestit prietenilor la un pahar de vorba și 5-10-15 ani mai târziu.

Numai de Sfânta Maria cazarea pe Coasta de Azur este la super ofertă 2 euro/noapte.

Știați că de Sfânta Maria francezii, italienii și toate națiile apropiate lor sunt în vacanță? Noi nu știam asta și nu ne-am pus problema că mergând într-o zonă turistică atât de renumită cum e Coasta de Azur, plină de hoteluri și pensiuni, nu găsim 2 camere să ne cazăm. N-am găsit 2 camere, nici macar una, nici chiar loc de pus cortul în camping nu mai aveau, așa că ne-am trezit la ceas de seară, după o zi de străbătut în lung și-n lat toate stațiunile din zonă, într-o parcare cu tarif 2 euro/noapte. Era frumos acolo, faleza aproape, restaurante multe și animate. Așa că după ce ne-am delectat cu o cină franțuzează de la mama ei și am scris prietenilor sms-uri cu ”Ajutoor! Suntem homeless pe Coasta de Azur!”, ne-am scos pijamalele și-am înnoptat în parcare.

Dimineața, ne-am luat cu noi prosopelul, periuța și pasta de dinți și am intrat într-o boulangerie cochetă, care avea și terasă, unde am servit croissante cu unt și cafea, de trei ori mai scumpe decât cazarea de peste noapte :).

Un GPS adevărat găsește pensiunea și-n mijlocul lanului de porumb

După aventura din parcare am zis să nu ne mai jucăm cu norocul și ne-am făcut rezervare la Veneția. Sigur că nu ne-am putut abține si ne-am bălăcit în Mediterana până dupămasă, așa că am ajuns în Veneția puțin după miezul nopții. Ioana noastra (adică GPS-ul), ne-a scos de pe autostradă și a început ”în 200 de metri virați la dreapta”, apoi la stanga și iar la dreapta și iar la stânga și tot așa până ce ne-am trezit în mijlocul unui mare lan de porumb, pe o alee de pământ bătătorit, lată cât o mașină. Ne tot uitam, R mai glumea, noi râdeam dar parcă nu era chiar râsul nostru, Ioana îi tot zicea cu metrii ei la stânga și la dreapta. Cum știa ea pe unde-i bătătorit drumul în păpușoi rămâne un mister până astăzi, bine că a știut, și într-un final am ajuns la pensiunea noastră.

Italia are inghețată și mimi

Da, știu, înghețată și mimi găsești cam în toate marile orașe, unde-s turiști, hop și ei. La drept vorbind, mie nici nu-mi plac mimii, dar afaceristul grăbit cu zâmbet carismatic sau statuile alea umane atât de bine potrivite în decor că O a fost la un pas să i se așeze uneia în brațe, chiar reușeșc să sporească farmecul plimbării prin oraș.

Cât despre înghețată… eu iubesc înghețata, e cel mai savuros și ușor dulce, iar înghețata italiana mi-a spus povești pe cerul gurii, povești pe care vă recomand cu drag să le degustați.

Cam așa s-a scris povestea concediului nostru de neuitat. De atunci multe s-au schimbat. De când avem copii, concediile noastre arată altfel, căutăm locații potrivite pentru cei mici, cu locuri de joacă, cu spații verzi, nisip, apă… programul se învârte în jurul orelor lor de somn și masă, în rest e cu jocuri și povești, plimbări scurte și obiective pe gustul lor.

Pe lânge ele însă, am creat o nouă tradiție, un city-break fără copii în fiecare an. E momentul nostru de deconectare și relaxare, weekendul ăla prelungit în care suntem doar noi, plimbându-ne agale, descoperind locuri, mâncăruri, oameni și orice altceva ne iese în cale. Avem un borcan cu locuri în care ne dorim să ajungem și extragem din el destinația fiecărui an. Am avut până acum Florența și Barcelona, la anul urmează Lisabona. Concursul momondo ar putea fi sansa de a câștiga aceasta excursie, așa cum poate fi și șansa ta, ca cititor, să câștigi o vacanța de 1000 euro catre o destinație la alegere. Iata ce trebuie să faci:

Lași un comentariu la acest articol, în care îmi povestești:

1. despre o călătorie de neuitat
  2. menționezi destinația pe care ți-o dorești
  3. pui linkul către momondo.ro (link-ul cu biletele de avion găsite spre destinația de la punctul 2).

Dacă ți-a plăcut povestea mea, te rog să mă ajuți cu un like și un share :).